Promovată pe toate canalele mass-media prin informații și imagini, violența a devenit una dintre marile probleme ale lumii contemporane. În acest context, apariția diferitelor ei forme în mediul școlar pare aproape o fatalitate și devine, adesea, un lucru obisnuit, cu care semenii coexistă, față de care se dovedește o desensibilizare tot mai accentuată.

OBIECTIVE:
– dezvoltarea toleranței față de semeni și în special față de elevii cu CES( cerinte educationale speciale);
– integrarea elevilor cu CES în activități extrașcolare alături de ceilalți elevi;
– încurajarea manifestării unor atitudini proactive în diferite situații;
– descoperirea şi dezvoltarea aptitudinilor de relaționare;
– întărirea spiritului de echipă și a sentimentului de apartenență la un grup școlar;
– valorificarea experienţei pozitive a cadrelor didactice în aplanarea și medierea conflictelor.

Reducare Violenței fizice și psihologice în Unitățile de Învățământ Preuniversitar

Violența în unitățile de învățământ reprezintă un fenomen de actualitate, prezent în preocupările instituțiilor cu atribuții în domeniu, dar și pe agenda mass-mediei sau a societății civile.
Statisticile internaționale atrag atenția asupra frecvenței ridicate a comportamentelor violente înregistrate în unitațile de învățământ din țara noastră, comparativ cu ceea ce se întâmplă in alte state.